Tomtoy, het circulaire warenhuis met duurzame producten, is op 18 oktober tijdens de Dutch Design Week in Eindhoven gelanceerd.
Het assortiment varieert van elektrische vervoersmiddelen, c2c-meubelen, jeans en maatpakken met statiegeld tot kleding, verpakking en stofzuigerkasten gemaakt uit plastic soup of petflessen. Het zijn prachtige producten met een eigen verhaal die allemaal iets gemeen hebben: Het zijn duurzame, sociale, slimme, zuinige en recyclebare producten.
Van online winkel naar een duurzame samenleving
Tomtoy is nu een online winkel, maar wil later ook fysieke pop-up winkels en definitieve vestigingen openen. Oprichters Milco Aarts en Frank Kessel zien de opening als het begin van de beweging die ervoor zorgt dat een sterk groeiende groep consumenten producten kunnen aanschaffen die echt bijdragen aan een betere wereld én die verleidelijk zijn vormgegeven.
Daarnaast vormen we een community van producenten die we het platform bieden om succesvol duurzame innovaties aan de man te brengen zonder dat ze ten onder gaan in het bestaande marketinggeweld.
Grote merken en start-ups
Naast de ‘usual suspects’ en grote merken als Philips, Bosch, Interface, Gispen, Interstuhl en Herman Miller is er ook ruimte voor groeibriljanten als Mud Jeans, Qwic, Roetz Bikes, Dutch Spirit en Oat Shoes. Tomtoy helpt pioniers om hun idee te verwerkelijken en hun product of dienst succesvol op de markt te brengen. Hieraan zal tomtoy structureel een deel van de winst besteden. Tijdens DDW zullen we jonge ontwerpers vragen met ideeën te komen om dit productieproces te verduurzamen.
MFN Advies werkte mee aan de lancering van Tomtoy tijdens de Dutch Design Week.
Martijn Nahumury ǀ + 31 (0)6 47 318 304